Uuden vuoden aattona vietetään kuluneen vuoden viimeisiä onnen hetkiä häiden merkeissä, rakettien paukkuessa. Vuoden 2015 suurimpia häätrendejä ovat olleet luonnonläheisyys, yksilöllisyys ja toisaalta vintagehenkiset klassiset häät. Keväällä saamme tarkemmat tilastotiedot siitä, kuinka monet häät vuoden 2015 aikana on vietetty, mutta todennäköisesti luku osunee jonnekin viimeisen viiden vuoden (2010-2014) keskiarvon 27.364 tietämiin, ehkä hiukan sen alle.

Loppuvuodesta 2015 olemme Häät-toimituksessa saaneet todeta kiinnostuksen häitä kohtaan lisääntyvän selvästi. Esimerkiksi käynnit Häät.fissä, Suomen suosituimmassa (katso vertailu WebstatsDomain.com) hääaiheisessa onlinesisältömediassa, ovat kasvaneet peräti 37 prosentilla viime vuoden viimeiseen kvartaaliin verrattuna! Aktiivisuus myös Häät some-kanavissamme, erityisesti Häät Facebook, Pinterest ja Instagram, on kohonnut roimasti. Näyttää siis siltä, että vuosien 2016 ja 2017 hääparit ovat lähteneet aktiivisesti ja runsain joukoin suunnittelemaan tulevia häitään. Onneksi samaan aikaan myös ”taloudessa kajastaa hento valo” (HS 30.12.2015), jonka myötä kotitalouksien usko omaan talouteensa pikku hiljaa kohenee ja ostopäätöksiä uskalletaan tehdä rohkeammin.

Nyt on siis oikea aika panostaa hääalan palveluiden ja tuotteiden markkinointiin. Häät.fi palvelee sinua markkinointitarpeissasi joustavasti ja tehokkaasti vuoden ympäri, helmikuussa ilmestyvän Häät-lehden kesänumeron mainosten varausaika umpeutuu 15.1.2016  ja Hääpalvelut-hakemiston deadline jo 8.1.2016. Tutustu Häät Ratkaisuihin ja Mediatietoihin tällä sivustolla, ja ole mielellään yhteydessä minuun tai Sannaan, kun sinulle herää kysymyksiä Häät-kanavien tarjoamista mahdollisuuksista toteuttaa onnistuneita mainos- ja sisältömarkkinointiratkaisuja ja tehdä tulevasta vuodesta kaikkien aikojen paras häävuosi!

Kuluneesta vuodesta lämpimästi kiittäen ja menestyksellistä häävuotta 2016 toivottaen

Sari Yli-Salomäki
päätoimittaja, Häät-lehti ja Häät.fi

Kuvan puku Justin Alexander 8846 vuoden 2016 mallistosta

Email to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn

Kommentoi