Primaqin promoottori Alexandra palvelee asiakkaita Häät-lehden ja Häät.fin osastolla.

Messut ovat mediana moniulotteinen laji, kun osaston suunnittelun lisäksi pitää ehtiä miettiä uudet tuotteet, henkilökunnan vaatetus ja aikataulu ja vaikka mitä muuta. Mitäpä jos keskittyisit oleelliseen ja palkkaisit osastolle asiansa osaavan promoottorin?

Häät-media on viime aikoina löytänyt toimivan messukumppanuuden markkinointitoimisto Primaqin kanssa ja suosittelee sen promoottoreja ja muita messupalveluita lämpimästi. Paula Virrankoski Primaqilta ja Sari Yli-Salomäki Häät-mediasta miettivät yhdessä syitä, minkä takia promoottorin palkkaaminen kannattaa.

5 syytä palkata asiansa osaava promoottori häämessuosastolle

  1. Häämessujen tai häätapahtuman kävijäpotentiaali tulee hyödynnettyä paremmin. Promoottori nappaa aktiivisesti kiinni potentiaalisia asiakkaita, jotka muutoin voisivat kävellä ohi. Se on heidän työtään, siinä he ovat ammattilaisia.
  2. Messuinvestointi on äärimmäisen tärkeää hyödyntää maksimaalisesti, sillä messut itsessään ovat iso panostus kaiken kokoisille yrityksille. Kokonaiskustannuksiin nähden pienellä lisäkustannuksella eli promoottorin palkalla yritys saa osastolleen valtavasti enemmän potentiaalisia asiakkaita. Passiivinen messuhenkilöstö saa eurot valumaan kankkulankaivoon, ja vaisu esiintyminen vaikuttaa negatiivisesti myös yrityksen maineeseen.
  3. Yrityksen edustajat saavat itse keskittyä olennaiseen, kuten asiantuntijatehtäviin tai myyntiin. Promoottori hoitaa kaikki käytännön asiat, sisään heittämisen ja pitää asiakkaille seuraa, kun yrityksen edustajat ovat varattuina. Näin asiakkaita ei lähde kiireisempinäkään hetkinä pois osastolta, ennen kuin asiantuntija on ehtinyt heitä palvella. Käytännön asioiden pyörittäminen sujuu myös kitkatta. Säästetään kaikkien aikaa ja hermoja, kun promoottori kokemuksella tietää, miten mikäkin käytännön asia kannattaa tapahtumissa tehdä.
  4. Rakenna positiivista brändiä ja mainetta yrityksellesi! Terve, freesi, reipas, hyväkäytöksinen ihminen antaa positiivisen vaikutelman ja syntyy mielikuva, että yrityskin on dynaaminen ja aktiivinen. Tehdään mieleenpainuvia asiakaskohtaamisia, jäädään ihmisten mieliin ja luodaan hyvää imagoa.
  5. Promoottori taitaa tilanneherkkyyden! Kun promoottorilla on paljon kokemusta tapahtumista, hän ei paukuta samaa viestiä ”onko teillä häät” kaikille, vaan hän osaa lukea asiakasta ja aistia hänen tilanteensa. Ammattitaitoinen promoottori osaa vaihdella repliikkejään ja nostaa esille asiakkaille sopivia näkökulmia yrityksen myyntipuheesta. Kasvojen mikroilmeiden tulkinta on kokeneilla promoottoreilla kehittynyt: he pystyvät tilanteissa aistimaan, mitä kukin asiakas haluaa ja miten kutakin kannattaa lähestyä.
Email to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn

Kommentoi