Osastopaikka varattuna, uutuustuotteet valmiina. Mitä muuta häämessuille valmistautuvan näytteilleasettajan kannattaisi tehdä? Lue Häät-lehden 5 vinkkiä onnistuneen messuosaston suunnitteluun!

  1. Laita logosi näkyvästi esille!
    Logo on tärkein. Huolehdi että se on näkyvästi esillä, jotta se jää kävijän mieleen yhdellä silmäykselläkin.
  2. Tee ostaminen helpoksi!
    Varaa osastollesi heti mukaan ostettavia tuotteita, jos mahdollista, tai muotoile myymistäsi palveluista selkeitä tuotteita ja hyviä messutarjouksia. Messuvieras haluaa tehdä löytöjä!
  3. Rakenna avoin ja kutsuva osasto!
    Toivota kävijät tervetulleiksi osastollesi idearikkaalla esillepanolla. Laita mahdollinen pöytä osaston taka-alalle, älä piiloudu istumaan pöydän taakse. Huolehdi hyvästä valaistuksesta, pelkällä yleisvalolla valaistu osasto ei nouse esille massasta eivätkä tuotteesi esiinny edukseen ilman kohdevaloja.
  4. Laita messuvieraat töihin!
    Laita tuotteittesi yhteyteen esille some-kanavasi tunnukset ja kerro että kuvaus on sallittua ja suositeltavaa. Näin tuotteistasi kiinnostuneet kävijät voivat ottaa kuvia omiin muistiinpanoihinsa ja jakaa kivoja ideoita omaan verkostoonsa oikeita hashtageja ja tunnuksia käyttäen. Jos messuvieras tai joku hänen tuttavistaan myöhemmin päättää hankkia tuotteen, hän tietää mistä hän sen saa.
  5. Hymyile ja puhu!
    Mieti persoonallisia avausrepliikkejä. Messuvieras saattaa kuulla 100 kertaa ”Milloin teillä on häät?” tai  ”Onko teillä jo juhlapaikka varattuna? Aloita sinä persoonallisemmin ja erotu eduksesi! Osoita aito kiinnostuksesi ja ole avoin uusille kontakteille myös kehon kielellä.

Hyvää myyntiä seuraaville messuille!

Email to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn

Kommentoi