Kihlausaikana ja häitä suunnitellessaan nainen huolehtii ulkonäöstään ja käyttää rahaa kosmetiikkaan ehkä enemmän kuin koskaan muulloin aikuisen elämänsä aikana.

Ulkonäöstään huolehtiva onnellinen nainen

Morsian huolehtii ulkonäöstään, sillä hän haluaa hurmata kihlattunsa uudelleen joka päivä. Noin 30-vuotias nainen on myös ahkera sosiaalisen median käyttäjä ja postaa kuvia itsestään häähumunsa keskellä. Häitä suunnitellessaan nainen liitelee pilvissä ja ostaa meikkejä ja hajuvesiä päivittäiseen käyttöön. Hän tehostaa hiusten- ja vartalonhoitoa, ja yli puolet morsiamista laihduttaa jonkin verran ennen hääpäivää. Yli 25 % aikoo pudottaa painoa 1-5 kg, 21 % 5-10 kg ja 8 % yli 10 kg ennen häitä. Joka kolmas nuori nainen ei säästä ollenkaan, ja 25–35-vuotiaat naiset elävät muita ryhmiä enemmän hetkessä ja itseensä panostaen.

Mikä ihmeen me-moon?

Maailmalta on Suomeenkin rantautumassa käsite me-moon eli hääjärjestelyjen lomassa vietetty hyvinvointiin keskittyvä lomamatka. Aikaa voidaan viettää kuntoillen, joogaten tai hellivistä hoidoista nauttien ja samalla kihlapari saa keskittyä tunteidensa jakamiseen ilman arjen kiireitä ja stressiä. Ovatko suomalaiset kylpylät ja matkatoimistot huomioineet tämän uusia tuotteita ja markkinointia suunnitellessaan?

Jätä positiivinen muistijälki

Häävuoden aikana, joka suomalaisen parin kohdalla on noin 14–24 kuukauden mittainen ajanjakso, nainen elää elämänsä onnellisinta aikaa tulevaa elämäänsä suunnitellen ja haaveillen. Näiden kuukausien aikana hänelle suunnatut markkinointiviestit tavoittavat hänet onnellisessa mielentilassa, ja hän suhtautuu hääkanavissa näkemäänsä mainontaan positiivisesti. Brändistä jää positiivinen muistijälki vielä kauas tulevaisuuteenkin.

Häät.fissä tavoitat

Häät.fissä käy joka kuukausi 27.000 häitään suunnittelevaa, se on Suomen suosituin hääaiheinen sisältöpalvelu.

Häät.fi Paraatipaikka (980 x 250 px) on paras mainospaikka, kun haluat tavoittaa jokaisen Häät.fi-sivustolla kävijän ja toistaa viestiäsi useita kertoja. Iso mainospinta mahdollistaa näyttävän brändimainonnan suositun hääsivuston ykköspaikalla ja Paraatipaikka näkyy Häät.fin jokaisella sivulla. Kahden viikon kampanjan aikana mainostasi on näytetty noin 33.400 kertaa ja sen hinta on 1.390 € + alv 24 %.

Häät-lehti painaa brändit mieleen

Korkeatasoinen Häät-lehti on morsiamen henkilökohtainen opas, sitä luetaan lukuisia kertoja häävuoden aikana yksin ja yhdessä lähipiirin kanssa. Lehti säilytetään muistona myös häiden jälkeen. Mainoksetkin ovat haluttuja ja brändit painuvat mieleen positiivisessa ympäristössä. Ilmoitus julkaistaan painetussa Häät-lehdessä ja Häät Digilehdessä, josta lukijat pääsevät suoraan eteenpäin tuotteen kotisivuille tai verkkokauppaan. Kokosivun mainoksen hinta on 2.900 € + alv 24 %. Varausten ja aineistojen deadline seuraavaan numeroon Häät 1/2016 on 15.1.2016.

Varaa nyt!

Ota yhteyttä Sanna Laaksoseen
044 3781 154
sanna.laaksonen@editus.fi

 

Lähteet
Suuri Häätutkimus 2010 Häät.fi (N=1402)
Tilastokeskus

Email to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn

Kommentoi