Moni jättää hyödyntämättä sosiaalisen median myyntipotentiaalin. Pienillä panostuksilla sisältöön tai mainontaan saadaan jo isoja asioita aikaiseksi! neuvoo Jenni Kynnös MySomesta.

Tässä Jennin 5 vinkkiä sosiaalisen median markkinointiin hääalan yrityksille

  1. Kohdenna mainonta sivuillasi vieraileviin

Moni häitään suunnitteleva ihastelee, pohtii ja etsii ideoita Internetin syövereistä. Ota potentiaaliset asiakkaasi kiinni remarketing-mainonnalla asentamalla sivuillesi Facebook Pixel. Pixel on seurantakoodi, joka yhdistää Facebookin mainostilisi sivuihisi – voit siis kohdentaa postauksesi yleisölle, joka on vieraillut sivuillasi. Kohdennuksen voit tehdä sivun tarkkuudella ja kohderyhmästä poistaa jo ostaneet asiakkaat. Facebook Pixeliä voit myös hyödyntää Instagram-mainonnassa.

  1. Hyödynnä linkitykset, tägäykset ja repostaus

Ota täysi hyöty asiakkaidesi jakamista sisällöistä! Repostaa sisältöjä Instagramin puolella ja jaa asiakkaiden Storyt omaan virtaasi. Muista myös itse merkata mahdolliset yhteistyökumppanit Storyihisi, jotta he voivat jakaa saman sisällön myös omissa profiileissaan. Muista myös käyttää omia hashtagejasi ja merkitä sijainnit lisätäksesi näkyvyyttä. Omat hashtagisi kannattaa laittaa Instagramin bioon, josta asiakkaidesi on helppo bongata ne.

  1. Osallistavuudesta myynniksi – arvonnoillakin on vaikutusta!

Älä arvo ämpäriä vain saadaksesi kohderyhmääsi kuulumattomia seuraajia. Onnistuneilla arvonnoilla voit saavuttaa laajan orgaanisen näkyvyyden ja saada uusia asiakkaita. Arvo selkeä palkinto, esimerkiksi asiakkaan valitsema koru, ja ohjaa potentiaaliset asiakkaat tekemään valinta nettisivuiltasi. Näin saat liikennettä sivuillesi ja potentiaaliset asiakkaat oikeasti pysähtyvät tutkimaan valikoimaasi klassisen ”mukana”-lausahduksen sijaan. Arvottuasi palkinnon voit lähestyä osallistujia esimerkiksi alennuskoodin kera.

  1. Oma arki ja tarinat taustalla kiinnostavat

Oma arki tai työ ei välttämättä vaikuta itsestäsi kiinnostavalta, mutta asiakkaat haluavat kuulla tarinoita kulissien takaa. Hyödynnä siis omaa henkilöbrändiäsi (tai rakenna sellainen) rohkeasti! Aidot ihmiset ja tilanteet toimivat somessa huomattavasti stokkikuvia paremmin. Esimerkiksi Instagram Stories on mainio tapa aloittaa sisällöntuotannon kokeilut. Kiinnostava sisältö kasvattaa seuraajamäärääsi sekä parantaa sitoutuneisuutta. Kommentit, jaot ja tykkäykset taas auttavat sinua saavuttamaan yhä isomman yleisön.

Muista myös huomioida kanavien käyttötarkoitukset sisällön suhteen. Samaa sisältöä ei kuulu paiskata kaikkiin kanaviin!

  1. Laita testiin uusia kanavia – Instagram Stories, Jodel, LinkedIn ja Pinterest

Kanavavalikoima supistuu helposti Facebookin ympärille. Lähde rohkeasti kokeilemaan uutta! Voisitko esimerkiksi osallistua anonyymiin keskusteluun Jodelin @häät-kanavalla tai lähteä kirjoittamaan yrittäjyysnäkökulmasta oman LinkedIn-profiilisi kautta? Visuaalisella alalla työskentelevälle suosittelen todella laittamaan Pinterest-tilin kuntoon. Pelkät pinnaukset eivät vie pitkälle – tuo kanavaan omia kuvia ja lisää liikennettä sivuillesi. Pinterestissä on myös mahdollisuus mainostaa!

Panosta niihin kanaviin, joista saat eniten irti – mieluiten kaksi vahvaa kanavaa kuin usea epäaktiivinen kanava.

Tsemppiä somemarkkinointiin, laita eurot poikimaan!

 

Kirjoittaja on Jenni Kynnös, CEO, MySome

Email to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn